VERITICO PRICE

Ať už jste maloobchodní prodejce nebo výrobce rychloobrátkového zboží, tvorba cen je klíčová a rozhoduje o výsledcích vaší společnosti. Pracovat se slevami a nízkými cenami je lákavé, ale riziko snížení marže je vysoké. 

Správná cena rozhoduje o tom, zda dosáhnete zisku, nebo utrpíte ztrátu. Obchodníci se spoléhají na různé nástroje a postupy, aby dosáhli optimální cenotvorby, a hledají rovnováhu mezi výší slevy a dosaženým růstem tržeb. Kolikrát je však firma schopna promyslet a propočítat všechny proměnné, určit cenovou elasticitu, propagační navýšení a vliv kanibalizace na jiné produkty?

VERITICO PRICE využívá pokročilé algoritmy, které vás ušetří namáhavých výpočtů a doporučí ceny a propagační akce, které dosáhnou požadovaných výsledků. VERITICO PRICE pracuje neúnavně a umožňuje vám zvýšit frekvenci přecenění. VERITICO PRICE je přesný a řídí se daty, což vám umožní vytvářet efektivní propagační akce, které mají očekávaný výsledek. VERITICO PRICE může také doporučit zvýšení ceny, pokud spočítá, že se to z dlouhodobého hlediska vyplatí.

Efficient Promotions

Polovina maloobchodních tržeb pochází z propagačních akcí. To znamená, že více než 50 % veškerého zboží se prodá prostřednictvím slev, propagačních akcí nebo letáků. 

U některých kategorií dosahuje podíl akcí až 90 %, což znamená, že se neprodávají za běžné ceny. Obrovské množství akčního zboží v každém z řetězců ve skutečnosti znehodnocuje původní záměr a vytváří iluzi, že téměř vše je ve slevě. Nacházíme se ve slevové spirále, které je těžké se vyhnout. Ze všech propagačních akcí pro obchodníka nebo výrobce pouze jedna třetina končí ziskem. Jedinou možnou a rozumnou cestou je moderovat a řídit propagační slevy na základě dat, teprve poté vybírat správné produkty k propagaci a efektivně nastavit slevu.

Výhody Efficient Promotions
3%
nárůst zisku
díky optimalizaci propagačních akcí pomocí umělé inteligence
20%
zvýšení přesnosti předpovědi
minimalizující výpadky a nadměrné zásoby
25 %
Snížení velikosti letáků
při zachování zvýšení prodeje a marže

Hlavní funkce Efficient Promotions

Ne každá položka je vhodná pro zařazení do propagační akce. VERITICO PRICE pomáhá vybrat vhodné položky pro propagaci. Náš systém automaticky zohledňuje několik klíčových kritérií najednou, ať už jde o klíčové ukazatele prodeje, cenovou elasticitu, omezení nabídky nebo historickou účinnost propagační akce. Systém pak z každé kategorie vybere optimální propagační položky a označí ty, které mají ve vašem portfoliu významný obchodní potenciál. Ty pak umístí na speciální místo v letáku nebo na webových stránkách, například na titulní stranu.

Výše slevy je jedním z nejdůležitějších kritérií z hlediska plýtvání. Ať už chcete maximalizovat prodej nebo zisk, příliš vysoká sleva může mít negativní vliv nebo dokonce dotovat akci. Proto nechte sofistikované algoritmy VERITICO PRICE stanovit slevu, která se automaticky generuje na základě vaší strategie optimalizace slev a cen vašich konkurentů

Nabídka správné kombinace zboží v letáku je často hlavním důvodem, proč zákazník navštíví váš obchod. Náš software si poradí i s tímto velmi náročným úkolem a ze všech možných kombinací letáků , vybere tu, která bude nejen nejvíce konkurenceschopná, ale přinese firmě i očekávané prodejní výsledky. Co je třeba vzít v úvahu? Zastoupení všech klíčových kategorií, sezónnost, konkurenční letáky, kanibalizaci nákupního košíku a očekávaný dopad na vaše KPI.

Náš systém na základě analýzy prodeje automaticky odhadne, kolik zboží se při plánované propagační akci prodá. Výše prodeje vychází z historických údajů a zohledňuje další faktory, jako je typ a délka akce, umístění v letáku, výše slevy, prodejní kanál atd. Odhadované množství je automaticky rozděleno na jednotlivé dny, což je klíčový vstup pro ostatní oddělení, která zajišťují taktickou a operativní podporu akce. bez této spolupráce by nebylo možné přesně zásobovat prodejní kanály a zajistit optimální dostupnost pro zákazníka.

Jak správně měřit účinnost promoakcí? VERITICO PRICE umožňuje vyhodnotit přínosy plánované propagace, sledovat průběh probíhající propagace a vyhodnotit závěrečné vyhodnocení ukončené propagace. Vyhodnocení zohledňuje pokles prodeje jiných položek, které nebyly do promo akce zahrnuty (tzv. kanibalizace), a také pokles poptávky před a po akci (tzv. pre a postpromotion efekt). Všichni tak uvidí jednu pravdu založenou na skutečném účinku promoakcí. To vše je automatizováno na základě vstupních dat z fakturace a importováno na denní bázi.

Jste zahlceni složitou hierarchií schvalování a neproduktivním procesem řízení promoakcí od strategie po realizaci? VERITICO PRICE vám pomůže přezkoumat, zjednodušit a nově definovat celý proces řízení propagačních akcí, definovat dílčí činnosti a přiřadit práva nebo odpovědnosti jednotlivým oddělením a pozicím. Výsledkem je efektivní a transparentní proces řízení a schvalování povýšení.  

Pricing Management

Pokud je cena příliš vysoká, odrazuje zákazníky od nákupu. Pokud je příliš nízká, zákazník pochybuje o kvalitě zboží. Faktory, které nakonec rozhodují o nákupu, jsou však mnohem složitější. Zákazníka ovlivňuje image společnosti, atraktivita výrobku , společenská odpovědnost nebo ekologické aspekty a mnoho dalšího.

VERITICO PRICE používá při tvorbě cen nejpokročilejší matematické modely založené na pochopení chování zákazníků v kombinaci s faktory ovlivňujícími jejich poptávku. Díky tomu můžeme dosáhnout výsledků, které jsou na trhu jedinečné a umožňují dosáhnout výrazného zvýšení obratu a zisku. Systém zajišťuje, že všechny modely jsou nejmodernější a veškeré změny v cenotvorbě jsou podloženy a ověřeny.

Maloobchodníci mají při tvorbě cen tři hlavní úkoly: zohlednit složitost sortimentu a vícekanálového prodejního prostředí, naučit se porozumět nákupnímu chování zákazníků a co nejpřesněji předvídat dopad cenových změn na celý dodavatelský řetězec.

Složitost stanovení cen exponenciálně roste s rozsahem zásob. V obchodě s 10 000 produkty dosáhneme bilionů možných kombinací cen. Stanovení cen navíc není jednorázová činnost.  Maloobchodníci musí rychle reagovat na turbulentní tržní prostředí, ať už jde o dynamiku konkurence, změny preferencí zákazníků nebo změny v sortimentu. Ty mohou vznikat na straně obchodníků nebo na straně dodavatelů. Z tohoto důvodu musí být prostředí pro řízení cen co nejvíce automatizované. Zároveň by mělo být flexibilní a reagovat na každodenní změny s možností manuálních úprav podle potřeby.

Výhody Pricing Managementu
15%
nárůst zisku
při zachování obratu a cenového indexu
7%
nárůst obratu
při zachování zisku a marže
50%
úspora času
při stanovování cen díky automatizaci celého procesu

Hlavní funkce Pricing Managementu

Řízení cen je dynamické prostředí, které umožňuje rychle, vědomě a přehledně měnit ceny v B2B i B2C. VERITICO PRICE umožňuje řídit nákupní ceny (za kolik nakupujete od dodavatele), běžné prodejní ceny (za kolik prodáváte zákazníkovi) a výprodejové a akční ceny (za kolik prodáváte, když dostanete zvýhodněné podmínky).

 

Aplikace pro tvorbu cen a propagační akce jsou propojeny, takže jakmile se změní běžné ceny, systém reaguje a optimalizuje budoucí propagační akce.

Proč je obecně dobré mít strategii? Abyste věděli, KAM směřujete, JAK se tam dostanete a JAKÉ jsou vaše PRIORITY. Díky cenové strategii cena podporuje dosažení vašich obchodních cílů. To vám umožní stát se cenovým lídrem v dané skupině výrobků nebo sledovat cenovou politiku konkurence.

Positioning značky udává, kde se výrobek nachází ve vztahu ke svým konkurentům na trhu a jak by ho měl zákazník vnímat. Tento identifikátor je jedním z cenových vstupů . Cena daného výrobku může být jedna z nejnižších na trhu (levný výrobek), podobná ceně konkurenta (běžný výrobek) nebo velmi vysoká (prémiový výrobek).

Jak můžete zajistit konzistentnost a spravedlnost cen napříč celým portfoliem? Family pricing vám pomůže transparentně a systematicky řídit ceny podle segmentů, které se z hlediska cen chovají podobně. Kritéria segmentace se liší podle vašich preferencí, ať už jde o podobnost produktů (např. příchutě v rodině produktů), míru cenové elasticity podle analýz nákupního košíku, umístění v rámci značky nebo velikost balení.

Omnichannel pricing umožňuje řídit ceny podle různých strategií pro různé prodejní formáty, regiony nebo prodejní kanály. Tím zajistíte, že vaše ceny budou konkurenceschopnější a budou odpovídat očekáváním velkoobchodních, maloobchodních nebo e-commerce zákazníků.

Existuje mnoho klíčových ukazatelů výkonnosti, které sleduje každý maloobchodník, včetně zisku, tržeb, marže, cenového indexu konkurence nebo objemu prodeje. Jak ale namíchat a stanovit priority cenové strategie, aby to nebyl smrtící koktejl, ale aby byla udržitelná a v souladu s cíli společnosti? Není nic jednoduššího než ověřit očekávaný dopad cenových změn pomocí analýzy typu „co kdyby“. Na základě výsledků pak použijte tu optimální.

Markdown Management

Přebytečné zásoby, zásoby, kterým končí platnost, stažení z burzy nebo sezónní prodej? Přesně z těchto důvodů používá VERITICO PRICE cenovou strategii „výprodej“. Ta může mít mnoho podob, například zachování běžné ceny, pokračování v akční ceně nebo nastavení snížené ceny podle zvoleného klíčového ukazatele výkonnosti (marže, prodeje atd.). 

Náš systém denně automaticky vyhodnocuje nejlepší postup. Je na uživateli, aby odsouhlasil nebo upravil návrhy na přecenění, které se okamžitě zapíší jako nové běžné prodejní ceny. Změny cen lze řešit individuálně a aplikovat je na jednotlivé prodejny nebo určitou skupinu zákazníků (např. velkoobchodní zákazník, zákazník s věrnostní kartou apod.), případně mohou platit do určitého data nebo do vyprodání zásob.  

Jakmile jsou nové prodejní ceny v platnosti, může začít proces vyhodnocování, který analyzuje, zda byl splněn cíl prodeje, nebo zda je třeba ceny snížit, aby bylo dosaženo cíle a dále se zvýšil prodej. 

Výhody Markdown Managementu
5 %
Snížení ztrát z prodeje o více než
doporučením optimálních cen pro vyprodaný produkt
35 %
Snížení plýtvání 
načasováním prodeje před uplynutím doby spotřeby
40%
úspora času
díky automatizaci procesu zlevňování.

Hlavní funkce Markdown Managementu

Potřebujete systematicky doplňovat zásoby produktů, které končí sezónu (in-outs) nebo budou vyřazeny z portfolia? Náš systém vám poradí, kdy a které výrobky zařadit do výprodeje, abyste po skončení výprodeje nepředzásobili svůj obchod.  Výrobky jsou doplněny s minimálními ztrátami.

Ve snaze vyhnout se drastickému snižování cen na poslední chvíli nebo velkým odpisům čerstvého sortimentu navrhne VERITICO PRICE plán, který bude pracovat s přeceněním vámi vybraného sortimentu v čase.  Snížení cen může mít různé důvody: nadměrné zásoby zboží po promo akci nebo nadměrné zásoby v důsledku snížené poptávky v důsledku kanibalizace. S naším řešením bude vaše znehodnocení minimální.

OUR CUSTOMER
Case Study
Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Kontakt

Kontaktujte nás a proberte své možnosti.
Každý maloobchodní podnik je jiný a rádi vám přizpůsobíme plán na míru.